|
 |
Kaj storiti, če ostanem ujet v dvigalu? |
|
|
Ostati ujet v majhnem prostoru, morda celo visoko nad trdnimi tlemi, je za marsikoga scenarij za nočno moro ali grozljivko. A se v resnici dogaja, in to celo dnevno. Lani so Sintalovi interventi vsak dan opravili povprečno več kot štiri reševanja iz dvigal. |
|
|
|
 |
|
|
|
|
|
Kdo se odzove na klic v sili
|
|
|
Pred kratkim smo prejeli sporočilo gospe Mimi Antolovič, sicer modne fotografinje, ki je želela pohvaliti ravnanje dveh Sintalovih varnostnikov. Zgodilo se je namreč, da so njeni kolegi ostali ujeti v dvigalu, odgovorna oseba pa se ni javljala na klice v sili. Zato je poklicala kar na Sintal, katerega številko je imela pri roki, četudi Sintal sploh ni bil odgovoren za reševanje iz tega dvigala, temveč samo za varovanje ljudi in premoženja na objektu. Ker sta bila interventa strokovno usposobljena, sta lahko v nuji hitro posredovala. "Fanta sta bila izredno profesionalna. Hitro sta pomirila vse v dvigalu, potem pa poskrbela tudi za hitro reševanje," je povedala ga. Antolovič.
To reševanje se je torej izteklo srečno, mirno in brez panike. Žal pa ni vedno tako. Prav zaradi nevarnosti situacije in pogosto močne (panične) reakcije nanjo je posebej pomembno, da v dvigalo ujeta oseba lahko preprosto sproži postopek reševanja in pa seveda, da bo klicana pomoč prišla hitro ter bo učinkovita.
Prijazni in učinkoviti operaterji
Pri reševanju iz dvigal je zelo pomemben že prvi korak: nujno je, da je klic v sili vezan na varnostno-nadzorni center, ki ima kapacitete, da klic v sili takoj sprejme, ga tudi ustrezno obdela in sproži potrebno reševanje. Sintal ima dva varnostno-nadzorna centra, v katerih delajo izkušeni operaterji, ki na objekt pošljejo ustrezno usposobljene reševalce iz dvigal.
Tehnične in medčloveške sposobnosti
Biti ujet v dvigalo je, kot rečeno, lahko izredno neprijetna izkušnja, zato je zelo pomembno, da je reševanje hitro in učinkovito. To omogoča le premišljena in dovolj gosta mreža usposobljenih interventov – reševalcev iz dvigal. Takšnih interventov je v Sintalu po celi Sloveniji 386. V letu 2014 so opravili skupaj 1560 reševanj iz dvigal. Vsako reševanje je po svoje zahtevno in odgovorno, ker se zaradi napake pri reševanju lahko zgodi, da se ujete osebe poškodujejo ali celo izgubijo življenje. Neodvisno od tega, da je obtičati v dvigalu že samo po sebi velik stres. Zato operater klicnega centra, ki sprejme klic na pomoč, na reševanje – če je le mogoče - pošlje dva usposobljena reševalca iz dvigal. Reševalca si medsebojno asistirata in tako uspešno izvedeta reševanje.
386 varnostnic in varnostnikov
Sintala je strokovno usposobljenih za reševanje iz dvigal.
Do izraza pridejo ne le tehnična usposobljenost, temveč tudi "mehke" sposobnosti reševalcev. Interventi Sintala so na splošno usposobljeni za delo z ljudmi in za ravnanje v kritičnih situacijah. To se pri reševanju iz dvigal zelo izkaže, saj morajo imeti odličen občutek za čustveno stanje človeka, ki je v dvigalu, in se v skladu s tem tudi vesti. Nekateri ujeti ljudje zaradi različnih razlogov (klavstrofobija, bolezenske težave, temperament, …), reagirajo panično. Prav to pa je ponavadi največja težava za obtičalega v dvigalu. Te ljudi reševalci vedno najprej pomirijo in jim razložijo postopek reševanja, preden se prične reševanje.
1560 reševanj
iz dvigal so varnostniki in varnostnice Sintala opravili v letu 2014.
Nekateri ujeti pa na reševalce stresejo tudi svojo jezo, denimo z očitki, da je njihov prihod predolgo trajal in da so v dvigalu ujeti že ure. Ker so reševalci kot profesionalci pripravljeni na takšne očitke, ne reagirajo oziroma osebe poskušajo pomiriti ter s svojim hitrim in strokovnim posredovanjem dokazati, da so bili njihovi strahovi neupravičeni.
Po Pravilniku o varnosti dvigal (Uradni list RS št. 83/07) mora intervent – reševalec iz dvigal priti do ujetih na objektu najkasneje v dveh urah in reševanje mora biti zaključeno v 3 urah, v praksi pa je ravno zaradi številnih strokovno usposobljenih interventov – reševalcev iz dvigal in njihove ustrezne ozemeljske razpršenosti čas reševanja mnogo krajši. Statistika pove, da je bil povprečen prihod zaradi reševanja iz dvigal opravljen v slabih 15 minutah, vsa reševanja pa so bila zaključena v roku do 1 ure.
15 minut
je povprečen čas prihoda na reševanje.
Do danes so bila vsa reševanja iz dvigal, ki so jih izvedli Sintalovi interventi, uspešna in so se srečno zaključila za ujete osebe.
Nadaljevanje članka in 10 korakov reševanja lahko preberete na blogu sintal-varovanje.com.
|
|
|
|
 |
Aktualno: Merjenje telesne temperature
Omejevanje širjenja nalezljivih bolezni vključuje tudi prepoznavanje okuženih oseb. Med običajnimi znaki nalezljivih bolezni dihal, kakršni sta gripa in koronavirus, je povišana telesna temperatura. Ker termalne kamere delujejo na podlagi prepoznavanja te
|
|
 |
V skladu z zakonodajo le Sintal
Le Sintal ima dva lastna licencirana, certificirana varnostno nadzorna centra, in naši naročniki varovanja so jasno seznanjeni, kdo jim izvaja storitve VNC.
|
|
 |
Pretočni rentgen kot varnostni ukrep
Pretočni rentgen je posebna oblika rentgenskega aparata za odkrivanje prepovedanih in nevarnih snovi ter predmetov ob pregledu prtljage, poštnih pošiljk, kontejnerjev in tovorov.
|
|
 |
7 varnostnih novosti
Predstavljamo novosti enega največjih proizvajalcev pametnih alarmnih sistemov, podjetja Satel.
|
|
 |
25 let Sintala
Koncern Sintal v letu 2016 praznuje 25 let uspešnega delovanja.
|
|
 |
Kaj storiti, če ostanem ujet v dvigalu?
Ostati ujet v majhnem prostoru, morda celo visoko nad trdnimi tlemi, je za marsikoga scenarij za nočno moro ali grozljivko. A se v resnici dogaja, in to celo dnevno.
|
|
 |
Navijajmo brezskrbno
Prizorišča po Sloveniji, 9. 2. 2015 - Tudi v tej zimi nam srca grejejo uspehi naših smučark in smučarjev, skakalk in skakalcev, deskarjev in deskark, biatlonk in biatloncev ...
|
|
 |
Uniforma in njen pomen
Prisotnost osebe v uniformi ponavadi spremeni razpoloženje ostalih prisostnih. V prisotnosti varnostnika ali policista kriminalci in prekrškarji načeloma kontrolirajo svoje vedenje, ostali pa se počutijo varnejše.
|
|
 |
Za miren spanec
Po statistikah policije so vlomi v stanovanjske objekte zadnja leta vse bolj pogosti. Podatki Sintala kažejo, da stopnja varnosti domov, ki jih varuje Sintal, ostaja visoka. Nepridipravi se varovanih domov raje izognejo.
|
|
 |
Pametne kamere za pametnejše varovanje
Za zanesljivo varovanje je potrebna kakovostna profesionalna oprema. Hikvision je razvil pametne kamere, ki so se veliko naučile od pametnih "gadgetov".
|
|
 |
Zavod za varstvo pri delu
Konec lanskega leta smo na dražbi kupili večinski delež ZVD Zavoda za varstvo pri delu d.d., saj smo ocenili, da bo povezovanje dejavnosti naših družb prineslo sinergijske učinke.
|
|
 |
Vzdrževalec za 21. stoletje
Upravljanje in vzdrževanje - V Sintalu Eko smo razvili nov način upravljanja stavb, prilagojen današnjim zahtevam in zmogljivostim naročnikov.
|
|
 |
Planica 2014
Planica, 20.-23. marec - Velikanka tudi letos gosti zaključne prireditve svetovnega pokala v smučarskih skokih.
|
|
 |
53. Pokal Vitranc
Kranjska Gora, 9. 3. 2014 - "Sončno vreme, izjemno vzdušje, ogromno navijačev, odlična proga, dobra tekma. Tako lahko strnemo letošnje dogajanje ob 53. Pokalu Vitranc," so zapisali organizatorji ob koncu uspešno izpeljanega večdnevnega dogodka.
|
|
 |
Izkušnje iz Sočija
Soči, Ljubljana, 26. 2. 2014 - Predstavniki Sintala so med olimpijskimi igrami obiskali ruski Soči in se na lastne oči prepričali, kakšne varnostne ukrepe so uporabili organizatorji 22. zimskih olimpijskih iger.
|
|
 |
Varovanje v času naravne katastrofe
Ljubljana, 8. 2. 2014 - Slovenija se v zadnjih dneh sooča z naravno katastrofo. Sintalove ekipe tudi na najbolj prizadetih območjih s požrtvovalnostjo in profesionalnostjo kljub težavnim razmeram uspevajo zagotavljati varnost naročnikom in drugim.
|
|
 |
Slovenski kulturni praznik
Ljubljana, 8. 2. 2014 - Na dan Franceta Prešerna, enega največjih slovenskih pesnikov in avtorja besedila slovenske himne, v Sloveniji praznuje kultura.
|
|
 |
Centralni nadzorni sistem C4
Ljubljana, 3. 2. 2014 - Združitev alarmnih in video sistemov CND C4 omogoča enostavnejše, hitrejše in bolj učinkovito ukrepanje ob dogodkih.
|
|
 |
Zima 2014, zima športov
To zimo nam bo še vroče. Ne glede na temperature, saj nas in naše športne junake čakajo številni veliki športni dogodki na domačih tleh, pa še olimpijske igre.
|
|
 |
Znate ravnati ob požaru?
Ljubljana, 9. 10. 2013 - Letošnji mesec požarne varnosti pod geslom "Začetne požare lahko pogasimo sami".
|
|
 |
EuroBasket 2013
Ljubljana, 4. 9. 2013 - Pričel se je največji športni dogodek v zgodovini Slovenije. Na prizoriščih se je treba strogo držati varnostnih pravil. Seznanite se z njimi in se tako izognite nepotrebnim nevšečnostim.
|
|
 |
Notranja tatvina v Sintalu: Strankam denar povrnjen
Ljubljana, 8. 4. 2013 - V Sintalu smo se v noči s sobote, 6. aprila, na nedeljo, 7. aprila, soočili z notranjo tatvino. Večino ukradenega denarja smo strankam že povrnili, preostanek pa bomo izplačali v prihodnjih dneh.
|
|
 |
Varovanje prireditve: Planica 2013
Planica, 24. 3. 2013 - Letos je smučarske polete v Planici obiskalo kar 54.000 ljudi, slovenski orli so se sijajno odrezali, Sintal pa je poskrbel za odlično varovanje.
|
|
 |
Sprejem junakov zime
Ljubljana, 19. 3. 2013 - Zimske športne junake je pričakalo kar deset tisoč navijačev, Tina Maze, Peter Prevc in Jakov Fak so se skozi množico oboževalcev prebili v družbi Sintalovih varnostnikov.
|
|
 |
Na terenu z vzdrževalcem iz Sintala Eko
Ljubljana, 19. 3. 2013 - Vzdrževalec objekta mora danes obvladati številna dela, ki si jih hišniki še pred nekaj leti niso znali niti predstavljati. Siniša Cilenšek iz Sintala Eko nam je pokazal, kako poteka dan vzdrževalca.
|
|
 |
Odličnost: Sintalova priznanja 2012
Ljubljana, 23. 11. 2012 - Prednovoletna prireditev koncerna Sintal in Sintalovi naj varnostnik/ca, tehnik, vzdrževalec, prevoznik denarja, intervent, operater VNC 2012.
|
|
 |
EuroBasket 2013
Ljubljana, 18. 11. 2012 - V Postojnski jami bodo na svojevrstemu spektaklu izžrebali skupine EuroBasketa 2012. Ponosni pokrovitelj je tudi Sintal.
|
|
 |
Kliniki donirali dva računalnika
Ljubljana, 8. 5. 2012 - Operativni vodja Matevž Debelak je v imenu Sintala Kliniki za infekcijske bolezni in vročinska stanja predal dva računalnika, ki bosta pripomogla k hitri in kakovostni obravnavi bolnikov.
|
|
 |
Organizirali prikaz varnega streljanja
Jesenice, 18. 5. 2012 - Sintalovim varnostnikom, ki nosijo strelno orožje, tega na srečo še ni bilo treba uporabiti. Za varno uporabo so odlično usposobljeni. Javnosti smo predstavili, kako potekajo njihovi treningi.
|
|
 |
Varnostnik Nejc Sitar, skromni junak
Ljubljana, 10. 4. 2012 - Junaštvo varnostnika Sintala Nejca Sitarja, ki je starejšemu gospodu rešil življenje, so prepoznali tudi na Žurnalu. Vključili so ga v izbor za Junaka Slovenije.
|
|
 |
Ženske v koncernu Sintal
Ljubljana, 8. 3. 2012 - Ob prazniku žena smo se sprehodili po koncernu Sintal in povprašali tri dame različnih poklicev, kako se počutijo v tradicionalno moškem poslu varovanja.
|
|
 |
Priznanja zaslužnim sodelavcem
Ljubljana, 8. 12. 2011 - Že dvanajsto leto smo nagradili sodelavce, ki so se posebej izkazali. Osemnajsterico ambasadorjev Sintala smo povabili v restavracijo Viktorija.
|
|
 |
Sintal podaril računalnika
Ljubljana, 17. 11. 2011- Članica uprave Sintala Lidija Pilko je predstavnici društva za duševno zdravje Šent v uporabo predala dva računalnika.
|
|
 |
Interventi s pametnimi telefoni
Intervencija je mobilna služba, zato mora vsak intervent ves čas imeti pri sebi podatke o varovanih objektih in kontaktnih osebah. Razvili smo lastno rešitev; uporabljamo pametne telefone in platformo android.
|
|
 |
Darujmo kri
Ljubljana, 16. 5. 2011 - Tudi Sintal sodeluje v največji slovenski krvodajalski akciji z nazivom Daruj energijo za življenje - postani krvodajalec.
|
|
 |
Trendi varovanja
Ljubljana, 3.1.2011 - V Sintalu neprestano sledimo svetovnim trendom varovanja.
|
|
 |
Petdeset Sintalčkov
Ljubljana, 15. 12. 2010 - Izdali smo že petdeseto številko časopisa Sintalček.
|
|
 |
Novinarji na obisku
Ljubljana, 15. 6. 2010 - Na novinarski konferenci smo predstavnikom številnih medijev izpostavili problematiko varovanja doma v času letnih dopustov.
|
|
|
|
|